Znajdziesz nas też na:
SPOŁECZNOŚCI
Nasi Partnerzy:
Wszystkie nasze projekty objęte są prawami autorskimi, które Państwu przekazujemy poprzez dokument potwierdzający dokonanie zakupu, lub umowę przekazania praw autorskich.
Dane do Przelewów:
OP Grafika
Joachim Strzałkowski
ul. Kościuszki 15/2
43-300 Bielsko-Biała
numer konta:
70 1140 2004 00003202 7778 9642
(mBank)
OP GRAFIKA
Joachim Strzałkowski
ul. Kościuszki 15/2
43-300 Bielsko-Biała
tel. 693 214 321
e-mail: biuro@opgrafika.pl
Godziny otwarcia:
pn - pt: 8:00 - 18:00
Bardzo ważna jest budowa strony; Musi ona zawierać lekkie elementy graficzne,
najlepiej w formacie jpg, o nie przesadnej rozdzielczości.
Treść strony powinna być łatwa w odczycie i atrakcyjna.
Każda strona powinna zawierać pasek nawigacji (menu) umieszczone w górnej części strony pod logiem. Pasek ten powinien znajdować się na każdej podstronie zapewniając odwiedzającym
swobodne i łatwe poruszanie się po niej. Z kolei logo znajdujące się na górze strony,
po naciśnięciu, powinno przekierowywać nas na stronę główną.
Treść strony powinna się składać z odnośników, zdjęć, grafika, filmów
i nagłówków różnej wielkości, a na stronach, na których to konieczne powinien znajdować się formularz kontaktowy. Zdjęcia, tła i grafiki, jak już wcześniej pisałem powinny być w formacie jpg,
ponieważ jest on najlżejszy. Dla dobrego pozycjonowania strony (żeby była na wysokiej pozycji w wyszukiwarce) powinniśmy zdjęcia i grafiki odpowiednio nazywać przed dodaniem, np. jeżeli chcemy żeby google pokazywało nasz element pod hasłem twór nowej grafiki, nazywamy go:
twor-nowej-grafiki. Warto pamiętać, że google w nazwach zdjęć nie indeksuje polskich znaków i zamiast spacji powinniśmy używać myślniki.
Kiedy nasza strona jest już skonstruowana według powyższych wytycznych, powinniśmy sprawdzić
czy otwiera się dostatecznie szybko. Strona powinna otwierać się w kilka sekund.
Jak wynika z badań, ze stron otwierających się zbyt długo, rezygnuje nawet do 40% odwiedzających,
w trakcie zbyt długiego buforowania strony.
Żeby strona szybko się otwierała potrzebujemy do tego sprawdzonego i dobrego hostingu.
Tanie hostingi często spowalniają otwieranie się strony, więc jeżeli jesteśmy dużą firmą,
lub organizacją i nastawiamy się na duże zarobki lub oglądalność, nie powinniśmy ich wybierać.
Drugim ważnym elementem jest to, żeby na podstronach nie znajdowała się przesadna ilość elementów, zdjęcia były lekkie i jak najmniej animacji flash'owych.
Kiedy spełniamy już powyższe wytyczne, powinniśmy skupić się na treściach zawartych na stronie.
Są one poniekąd wizytówką naszej działalności, dlatego nie możemy pozwolić sobie na błędy w pisowni
i składni wyrazów.
Niedopuszczalne są także błędy graficzne, lub te powodujące rozsypkę elementów na stronie.
Czasem lepiej zrobić coś prościej, niżeli przekombinować na niekorzyść wizualizacji
i nawigacji na naszej witrynie.
Kiedy nasza strona jest już gotowa zgodnie z powyższymi wytycznymi powinniśmy zadbać
o jej wysoką pozycje w przeglądarkach internetowych.
Wykorzystujemy do tego odpowiednie nazwy zdjęć i grafik (jak już wcześniej wspominałem),
a dodatkowo do podstrony i każdego jej elementu dodajemy odpowiednie nazwy do tytułu,
tytułu alternatywnego, adresu url i opisu meta:
Tytuł i tytuł alternatywny - powinny zawierać w sobie tytuł pod jakim chcemy,
żeby nasza strona była indeksowana i wyszukiwana w google:
Adres url - powinien zawierać słowa pod którymi chcemy, żeby nas gogle wyszukiwało.
Nie powinien zawierać polskich znaków i zamiast spacji być oddzielany myślnikiem "-":
Opis meta (meta tagi) - Są indeksowane jako opis naszej strony/podstrony, znajdują się pod tytułyem
i google wyłapuje z nich słowa w celu dopasowania nas do odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce:
Ważne jest też żeby nasza strona posiadała pogrubienia w tekście i tytuły H1.
Dobrze mieć też przekierowania z innych stron internetowych, np.
z bloga o tematyce tej strony, którego prowadzimy na oddzielnej witrynie.
Mile widziane są też przekierowania ze strona naszych partnerów biznesowych
i naszych współpracowników.
Mając już domenę i hosting, a więc publikując naszą stronę, powinniśmy pamiętać,
że zanim google znajdzie i zacznie wyświetlać naszą stronę, mogą minąć nawet 2 tygodnie.
ten etap możemy oczywiście przyspieszyć dodając naszą domenę do https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url.
W adres url wpisujemy adres naszej strony i przesyłamy żądanie.
Następnie w celu lepszego indeksowania dobrze dodać ją też do Google Search Console.
W pozycjonowaniu pomoże nam także dodanie naszej firmy do aplikacji Google moja firma.
Dzięki temu otrzymamy wizytówkę po lewej stronie w wyszukiwarce google
wraz z dojazdem do naszej firmy lub organizacji.
Jak można wywnioskować z powyższego artykułu, tworzenie strony,
to nie tylko złączenie kilku elementów graficznych z tekstem
za pomocą łatwych edytorów. To także szereg działań, wprowadzania modernizacji i ulewpszeń
w celu zapewnienia nam bytu w internecie i dotarcia do określonej grupy odbiorców.
Mam nadzieję, że artykuł pomógł zrozumieć mechanizm stron internetowych.
Jeżeli natomiast nie mamy zbyt wiele czasu, warto najzwyczajniej w świecie
porozumieć się z firmami, które mają w swojej ofercie
tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych.
Zawsze pozwoli nam to zaoszczędzić na czasie, a dzięki powyższemu artykułowi,
wiemy o co pytać i czego wymagać od firm, którym zlecamy taką pracę ;)
Internet w ostatnim czasie zyskał olbrzymią popularność, a co za tym idzie stał się świetnym
i tanim nośnikiem informacji.
W internecie możemy znaleźć już niemal wszystko, dzięki czemu oszczędzamy masę czasu próbując się o czymś dowiedzieć, coś oglądnąć, znaleźć dobrą radę,
czy też zaczerpnąć informacji na temat różnych organizacji, firm i ich działalności.
Ułatwia także szybkie znalezienie miejsc które nas interesują i pomaga nam do nich dotrzeć.
Internet wyróżnia to wśród innych nośników informacji, że jest tani, powszechny
i dostępny już niemal wszędzie.
Jednak żeby każdy szybko i łatwo dotarł do naszej strony, musi spełniać ona pewne normy,które w tym artykule postaramy się Wam przybliżyć.