Kilka dni temu na pewnej uroczystości związanej z bardzo ważnym dla mnie świętem,

miałem okazję oglądnąć projekcję filmu, który został przygotowany specjalnie z okazji tego święta.

Film ten niezmiernie mnie rozczarował, a raczej nie sam film, a jego: montaż, dialogi, dźwięk

i ujęcia.

  

Ja zrobić stronę internetową
04 marca 2018

Jak montować filmy w efektywny sposób, przy niewielkim nakładzie. 

Pierwszym błędem jaki ludzie popełniają tworząc takie filmy, jest niedbałość o jakość

i wyrazistość dialogów.
Na prawdę mało można było zrozumieć z tych dialogów, nagrania dźwiękowe były zaszumione 
i w zbyt wysokich tonacjach, co nie tyle przeszkadzało, co zniechęcało

do oglądania filmu ze zrozumieniem.

 

Drugim bardzo ważnym błędem był brak odpowiednio dobranych efektów dźwiękowych, w scenach, które rzekomo miały być brutalne. Dodam że takie ścieżki dźwiękowe 

można za darmo pobrać z internetu. 

 

Wracając jednak do jakości dźwięku, to warto zadbać, żeby dźwięk był odszumiony

(tzn, żeby nie było słychać szumów w tle do dialogów). 

W następnej kolejności należy wyrównać głośność dialogów (bo wiadomo, że jedni aktorzy mogą mówić głośniej, drudzy ciszej)

Dialogi można wzmocnić, kopiując ścieżkę dźwiękową i nakładając ją z opóźnieniem o jedną setną, lub dwie setne sekundy z lekkim przyciszeniem. Są to tak zwane podbicia, które poprawiają dykcję, zwiększają moc dźwięku i dają delikatny pogłos.

Resztę regulujemy sobie w equalizerze dźwiękowym (większość porządnych programów 

do montażu video go posiada).
Reasumując powyższe; gwarantuje, że nie trzeba mieć super sprzętu do nagrywania, wystarczy telefon komórkowy, a wykonując powyższe czynności otrzymamy na prawdę dobry efekt.


Trzeci błąd to źle dobrane i niedopracowane dialogi.

Należy je przed filmem rozpisać, dokładnie przygotować,

poćwiczyć dykcję i gestykulacje. Improwizacja nie wchodzi w grę.
Improwizować mogą starzy, bardzo doświadczeni aktorzy, początkujący nie muszą

i w niewielu przypadkach powinni to robić.
Najbardziej należy się skupić na odpowiedniej wymowie i gestykulacji, aby w odpowiedni spsób

dotrzeć do odbiorcy. Nie trzeba się uczyć tekstu na pamięć, wystarczy stary trik z tekstem wyświetlanym na monitorze, lub napisanym na kartce znajdującej się za kamerą.
Mając taki tekst możemy się bardziej skupić na grze i wymawianiu słów,

niżeli szukaniu ich w pamięci.

 

Czwartym błędem jest niedbałość o efekty i ujęcia. 
Przede wszystkim najważniejszą rzeczą jest, żeby obiektyw nie trząsł się podczas nagrywania.
Jeżeli nie jesteśmy w stanie utrzymać prosto urządzenia którym nagrywamy,

należy po prostu użyć statywu. Kiedy mamy już odpowiednio przygotowane ujęcia statyczne

powinniśmy zadbać o ich dynamikę i efektywność; w przypadku gdy zmieniamy ujęcie

z twarzy aktora na widok jego wzrokiem, powinny być takie same odgłosy tła i musi to wyglądać

jako kontynuacji poprzedniego ujęcia, czyli warto zastosować efekt przeniknięcia

nałożonych na siebie klipów. 

Pamiętajmy że kolorystykę filmu i przejścia dobieramy tak, aby film miał jednolity klimat i nie używamy ich w przesadny sposób. 

 

Piątym bardzo ważnym błędem jest nieumiejętny montaż.

Największe błędy popełniane są podczas scen przemocy. Nie chcąc uszkodzić kolegi którego uderzamy, robimy to lekko, mało realistycznie i pokazujemy ujęcie naszej ofiary obsmarowanej czerwoną farbą. Dla wytrawnych oglądaczy jest to niczym innym, jak kiczem filmowym. 
Jeżeli chcemy żeby sceny przemocy były efektywne, uderzamy powoli, potem przyspieszamy to w programie i dodajemy efekt uderzenia. Podobna czynność następuje, kiedy obiektyw staje się wzrokiem ofiary.

Tak samo jeżeli nie mamy odpowiednich materiałów pirotechnicznych, możemy zastąpić wybuch efektem błysku i odgłosu wybuchu.
Efektów zastępczych jest mnóstwo i na prawdę w tych czasach niewiele nas ogranicza,
poza naszą wyobraźnią. Dlatego przed montażem filmu, należy ruszyć głową i najpierw

zapoznać się z możliwościami naszego programu do obróbki, żeby potem mądrze je wykorzystać.
Jeżeli natomiast nie mamy czasu, to zawsze można skorzystać z pomocy

ludzi doświadczonych w montażu i obróbce filmów.

OP Grafika Bielsko -Biała - Logo firmy graficznej

OP GRAFIKA

Joachim Strzałkowski

ul. Kościuszki 15/2

43-300 Bielsko-Biała

tel. 693 214 321

e-mail: biuro@opgrafika.pl

 

Godziny otwarcia:

pn - pt: 8:00 - 18:00

Dane do Przelewów:

OP Grafika

Joachim Strzałkowski

ul. Kościuszki 15/2

43-300 Bielsko-Biała

numer konta:

70 1140 2004 0000

3202 7778 9642

(mBank ul. Senatorska 18,

00-950 Warszawa)

Wszystkie nasze projekty objęte są prawami autorskimi, które Państwu przekazujemy poprzez dokument potwierdzający dokonanie zakupu, lub umowę przekazania praw autorskich.

Co sądzisz o OP GRAFIKA - Grafika reklamowa i przerabianie zdjęć ? Przedstaw swoją opinię na Cylex!
Fanpage na Linked in firma graficzna OP Grafika

SPOŁECZNOŚCI

 

Znajdziesz nas też na:

Profil firmowy na allegro firmy graficznej Op Grafika
Profil firmowy na portalu cylex, firmy graficznej OP Grafika
Profil firmowy na portalu sprzedażowym LENTO, firmy graficznej OP Grafika
Profil firmowy OP Grafika na portalu Golde line
Profil firmowy w Buisness navigator firmy graficznej OP Grafika
Profil firmowy na Vimeo firmy graficznej OP Grafika
Portal firmowy na portalu yelp firmy graficznej OP Grafika
Portal firmowy na portalu inHub firmy graficznej OP Grafika

Nasi Partnerzy:

Reality Designer - Najlepsze projekty i wykonanie ogrodów Bielsko-Biała
Blog duchowość, rozwój osobisty Julian Strzałkowski - OP Grafika
Firma remontowo budowlana współpracująca z OP Grafika
Strona dla ludzi którzy traktują góry, jako swoją pasję i chcą się z nimi identyfikować
Profil firmowy na portalu Useme- OP Grafika
Pokoje do wynajęcia w szczyrku, pensjonat Beskidzka Guest House
Śmieszne bajeczki, filmiki, humor śmieszne w internecie, Szydera TIWI
strona wizytówka google studio graficzne OP Grafika
Nasi Partnerzy: